Društvo MDS pozdravlja odločitev Ustavnega sodišča RS, ki je zavrnilo avtentično razlago Zakona o prevzemu

NatisniNatisni
Društvo MDS pozdravlja odločitev Ustavnega sodišča RS, ki je zavrnilo avtentični razlagi 75. in 63. člena, v povezavi z drugim odstavkom 75. člena Zakona o prevzemih (ZPre-1) in dokazalo, da izrečena opozorila Društva MDS in ATVP na 34. seji komisije DZ za gospodarstvo niso bila »nagajanje«, ampak pravno korektna dejstva.
 
Ljubljana, 19. decembra 2011

 
Politika ne more povoziti vladavine prava
 
Rajko Stanković je kot fizična oseba in kot zakoniti zastopnik Društvo MDS na Ustavno sodišče Republike Slovenije pravočasno, 26. maja 2011 vložila pobudo za oceno ustavnosti avtentične razlage. Z današnjo razsodbo je Ustavno sodišče RS dalo prav pobudnikom ustavne presoje in ponovno dokazalo, da politika kljub občasni veliki želji in vnemi, ne more povoziti pravne stroke.
 
Država ponovno brez glasovalnih pravic v Abanki Vipa in Petrolu
 
Ali bo temu sledilo nadaljevanje postopka po odločbah ATVP v omenjenih primerih Petrol in Abanka Vipa, saj je začasna odredba Vrhovnega sodišča veljala le do odločitve Ustavnega sodišča, ali pa bo ATVP svoje delovanje razširil še na druge družbe, ki so storile enake kršitve, ali pa bo morda temu sledilo pospešeno sprejemanje prepotrebnih sprememb Zakona o prevzemih (v nadaljevanju: ZPre-1), ki je obvisel 3 leta v DZ RS, bo vidno že v naslednjih dneh.
 
Društvo MDS poziva politiko, da nemudoma nadaljuje 3 leta čakajočo razpravo v DZ RS o celovitih spremembah Zakona o prevzemih
 
Društvo MDS se nagiba k celovitejši prenovi ZPre-1, ki bi lahko med drugim morda dvignila spodnji prevzemni prag na 33 %, uveljavila normo, da so vse opcijske in terminske pogodbe v notarski obliki in hkrati zahteval nemudoma vzpostavitev celovitega registra le teh pri ATVP v 3 dneh po veljavnosti novele ZPre-1, saj bi s tem preprečili marsikatero oškodovanje družb in njenih delničarjev.
 
Upamo. da bo nov sklic državnega zbora RS nemudoma nadaljeval začet zakonodajni postopek glede tega, saj smo v preteklosti bili v praksi priča številnim anomalijam, ki se lahko s spremembami odpravijo.
 
Da osvežimo spomin, pa poglejmo kronološki pregled
 
Začetek na 34. seji odbora gospodarstvo, dne 05. aprila 2011
 
Stališče MDS, ki je na 34. seji odbora gospodarstvo, dne 05. aprila 2011 povedalo (razvidno tudi iz posnetka RTV – pričetek na 7 min 38 sek), da avtentične razlage zakona ne moremo podpreti, saj njemu nasprotujejo tako zakonodajno pravna služba Vlade RS, kot tudi zakonodajna služba Državnega Zbora in ATVP
 

 

Mali delničarji družb iz prvega odstavka 75. člena ZPre-1 (gre za družbe, v katerih že tako ali drugače obstaja eden ali več delničarjev, ki vršijo kontrolo – presegajo prevzemni prag) so bili že do sedaj v nezavidljivem položaju. Zaradi moči večinskega lastnika (tudi KAD-a in SOD-a) niso imeli nikakršnega vpliva na odločitve v zvezi z vodenjem družbe in  delitvijo dobička. Določba 75. člena je zagotavljala vsaj utemeljeno pričakovanje manjšinskih delničarjev, da bodo v primeru dodatnega pridobivanja delnic s strani večinskega lastnika, dobili možnost izstopa iz družbe po pošteni ceni. Društvo MDS zato ocenjuje, da bo morebiten sprejem avtentične razlage male delničarje prikrajšal tudi za to možnost.
 
Namen prevzemne zakonodaje je zaščititi male delničarje, ne pa reševati zagat velikih »tajkunov« ali pa (para)državnih družb, ki so se ali se bodo znašle v postopkih ATVP. Pravilnost oziroma nepravilnost ravnanja navedenih naj se presodi na pristojnem sodišču, ne pa s pomočjo zakonodajalca s spreminjanjem pravil igre.
 
Državni Zbor je avtentično razlago sprejel, dne 4.5.2011
 
Državni Zbor je sprejel, dne 4.5.2011 neustavno avtentično razlago. 75. člena, kar je razvidno iz spodaj priloženih dejstev, kjer pristojni organi nasprotujejo sprejemu. Tega podpirata le Ministrstvo za Finance in Ministrstvo za Gospodarstvo.
 
Pa poglejmo pravna dejstva:
  • prvi se je do predloga opredelil Direktorat za notranji trg pri MG, ki je 16. marca 2011 z dopisom številka 007-029/2009-15 Ministrstvu za finance in Službi Vlade RS za zakonodajo predlaga sledeče stališče za sprejem: "Vlada RS razume namen predlagateljev avtentične razlage in predlogu z vidika namena ne more nasprotovati vendar pa predloga avtentične razlage iz vsebinskega vidika ne more podpreti" torej se opredeli NEGATIVNO, 
  • drugi, ki se je negativno opredelil do predlagane avtentične razlage je ATVP, ki mnenje poda 17.3.2011,
  • tretji, ki se negativno opredeli  do avtentične razlage je Služba Vlade RS za zakonodajo, ki v svojem dopisu 007-11/2011 z dne 21.03.2011 Ministrstvu za gospodarstvo zapiše sledeče: "Ugotavljamo, da bi bila ureditev, kot jo predlaga predlog avtentične razlage mogoča v času sprejemanja zakona. Pri tem puščamo ob strani vprašanja, ali bi bila taka ureditev v skladu z Direktivo o prevzemnih ponudbah 2004/25/ES, ki jo zakon prenaša v naš pravni red, in ali bi bila ustrezna glede na cilje zakona. Vendar taka ureditev v zakonu ni bila uveljavljena. 75. člen zakona povsem jasno in nedvoumno določa izjeme glede tega, za katere pravne osebe, zaradi pridobljenih pravic, ne velja obveznost dati prevzemno ponudbo v skladu z ureditvijo, ki jo je uveljavil zakon. Predlagana avtentična razlaga bi predstavljala spremembo zakona in torej ni mogoča. Pojma "prehodni prevzemni prag" zakon namreč sploh ne vsebuje in ga avtentična razlaga ne more vnesti v njegovo ureditev."
  • četrti, ki se je negativno opredelil je Zakonodajno - pravna služba Državnega zbora RS, ki v svojem mnenju številka 301-09/11-2/5 z dne 22.03.2011 ob zaključku zapiše: "Glede na navedeno menimo, da predlog za sprejem avtentične razlage ni primeren, ker potrebnost avtentične razlage drugega odstavka 75. člena in 63. člena ni izkazana in ker s predlaganim besedilom avtentične razlaga spreminja pomen 75. in 63. člena ZPre-1"
  • In sedaj pride najbolj zanimiv del, Ministrstvo za finance vseskozi soglaša z avtentično razlago, a Ministrstvo za Gospodarstvo pa svoje stališče spremeni šele 24. marca 2011 in Generalnemu sekretariatu Vlade RS  z dopisom 007-29/2009-16 z dne 24.3.2011 sicer tako, da sedaj predlaga ravno nasprotno kot 16. marca 2011 in sicer: "Vlada RS z vidika namena predlogu avtentične razlage drugega odstavka 75. Člena in 63. Člena v povezavi z drugim odstavkom 75. Člena ZPre-1, kot ga je vložila skupina poslancev, ne nasprotuje."

portalov

Tuje novice iz regije

Production by Sapiens, d.o.o.
Hosting by Sapiens, d.o.o.