Stavi na Cerkno, a tudi na Idrijo

NatisniNatisni

Medij: Primorske novice (Primorska) Avtorji: Saša Dragoš Teme: Mali delničarji Datum: Sob, 07. okt.. 2017 Stran: 5

Marjan Batagelj o Idriji kot obetavni turistični destinaciji, z zavidajočo zaščito Unesca, a še brez turizma 

Direktor in lastnik Postojnske jame Marjan Batagelj se je v okviru prevzemne ponudbe za cerkljanski Certa Holding o viziji povezovanja turizma na območju med Postojno in Kobaridom pogovarjal tudi z Idrijčani. Novo zagonsko središče postavlja v Cerkno, privlačno, čeprav spečo destinacijo pa vidi tudi v Unescovi Idriji. 

IDRIJA - Marjan Batagelj vse od objave prevzemne ponudbe za Certa holding govori o pospeševanju turizma v krajih med Postojno in Kobaridom z zagonskim središčem v Cerknem. Ta ima namreč z osrednjo zimsko ponudbo in s termami vse, kar lahko dopolni skromnejšo zimsko obiskanost Postojnske jame. Istoimenska družba pa ima vse tisto, česar, zlasti Cerkno in Idrija, nimata, da bi se resneje vpisala na turistični zemljevid. V prvi vrsti nimata pripravljenosti za povezovanje, ki je bila naslovna tema pogovora. 

"Idrija turizma še nima!" 

V predstavljeno odličnost Postojnske jame in njenih dosežkov je Batagelj vgradil dobršno mero pragmatizma in človeške občutljivosti. "Turizem ni nanotehnologija, je pa veliko psihologije. So ideje in zgodbe, ki so vedno v ljudeh, ki z njimi živijo. Nikoli nismo zapravljali za študije, ker smo se vse naučili iz opazovanja gostov in popravljali napake. Dobro strategijo lahko oblikuješ zgolj sam. Nismo se prijavljali na razpise, ker smo raje zaslužili sami in šli naprej. S smiselnim oblikovanjem, povezovanjem vseh naših produktov in prodajo kombiniranih vstopnic obiskovalcem, ki jih dobro poznamo," je Idrijčanom dal vedeti, da so bržčas na drugačni poti v želeni turizem. 

Za več kot milijon obiskovalcev jame, muzeja, vivarija s človeško ribico in predjamskega gradu, z 99-odstotno natančnostjo napovedujejo dnevni obisk. Ker imajo v informacijski bazi 28 milijonov različnih podatkov. Tako bi moralo biti tudi na Idrijskem in Cerkljanskem za vse ključne muzejske objekte s sedaj le nekaj 10.000 obiskovalci. "Pomembno je povezovanje, skrbno prepletanje niti, kot pri čipki. Gostu, ki ne pozna občinskih meja, morata biti na vseh destinacijah na voljo enoten urnik in enako kakovostna storitev," je prepričan Batagelj. 

Kako v Idriji po visokih vlaganjih pridobiti ljudi, zasebnike, da bi ugriznili v turizem, je zanimalo Mirana Podobnika. "Vi nimate turizma. Imate pa dragoceno Unescovo zaščito, ki si jo mi želimo vsaj za božične jaslice v jami. Ker imate strokovno znanje, ste odlično poskrbeli za dediščino. Ne znate paje prodati. Številke o obiskanosti so slabe," je ocenil Batagelj. 

Bi lahko tržila Postojnska jama? 

"Vsak mora delati tisto, kar zna, in vedno mora biti jasno, do kje lahko kdo opravi svoje delo. Zanj postavi ceno in prepusti trženje tistemu, ki ga lahko obvlada," je posredno dal vedeti, da bi trženje lahko prevzela tudi Postojnska jama. Seveda ob vedenju, da ta osrednjo prednost vidi v razvoju Cerknega. "Ko se bo razvilo Cerkno, se bo z njim vsa okolica. Če to ne bi imelo smučišča in term, se ne bi podali v prevzem," 'je bil jasen, daje Idrija trenutno lahko le nekajurna, a odlična destinacija. Na vprašanje Matjaža Kofola, koliko let bi potreboval za uresničitev odličnosti, je odvrnil, da to ni hitra pot: "Me pa ne skrbi. Naša prednost je, da smo na vseh sejmih in poznamo vse tour operaterje. Cerkno je Postojni dovolj blizu in Idrija vmes, da bomo lahko uspešno skrbeli za te destinacije." 

Odkrito je povedal, da je njihov glavni interes razvoj turizma, a da bi v primeru prevzema aktivno soupravljali z Eto in razvijali TIK v Kobaridu. 

MDS: Prevzemna ponudba je primerna

O prevzemni ponudbi Postojnske jame kot primerni se je, na prošnje malih delničarjev Certa holding (CH), izjasnilo tudi Društvo Mali delničarji Slovenije: "Po oceni MDS je glede na specifičen položaj CH, ki je pomembna družba v lokalnem okolju, izrednega pomena strategija kupca. V društvu menimo, da je prevzemna ponudba resna in kar je še posebej pomembno, prinaša dodano vrednost za lokalno prebivalstvo. Prepričani smo, da CH potrebuje odgovornega lastnika, ki bo z naložbami poskrbel za razvoj, s katerimi bo Cerkljanska prosperirala."

portalov

Tuje novice iz regije

Production by Sapiens, d.o.o.
Hosting by Sapiens, d.o.o.